INTERCULTURALITAT I EDUCACIÓ

Blog de l'assignatura "Interculturalitat i educació"

dijous, 17 de desembre del 2009

5. TANCAMENT DE L’ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

AVALUACIÓ DEL BLOG

Avaluant la meva experiència respecte a la PAC4 (Blog Interculturalitat) he de dir que aquesta ha estat molt positiva. Encara que ja comptava amb una experiència anterior, en haver treballat de forma transversal el blog dins d’una altra assignatura i coneixia part de la riquesa d’experiències que podia aportar-mos, també sabia que seria una cosa a què li hauria de dedicar temps contínuament al llarg del trimestre, i per això, podria caure en la deixadesa o limitar-me simplement a penjar les entrades que ens sol•licitava les consultores, però sense cap interès personal.

Però he de reconèixer que aquesta activitat m’ha suposat una eina interessant i útil (fins i tot nova, encara que ja comptés amb alguna experiència anterior) que m’ha ajudat a reflexionar de manera contínua sobre la meva feina al llarg de les diferents PAC’s, a realitzar una síntesi sobre els nous coneixements adquirits o fins i tot qüestionar-me si el que estava realitzant era el correcte o no. Al final de la PAC i revisant totes aquelles entrades que he realitzat al llarg del trimestre, m’adono de l’evolució de la feina realitzada i pot tenir una perspectiva més àmplia de tot allò que he treballat durant aquests mesos, tant coneixements conceptuals, com procedimentals i actitudinals.

També valoro com a molt positiva aquesta eina, perquè permet treballar amb una gran varietat de recursos (entrades, vídeos, fotos, notícies, enllaços, grups...) i per la seva facilitat d’ús, que ajuden a una major i millor comunicació entre les persones. He de dir, que el poder visitar els blogs dels companys i companyes de l’assignatura, al llarg d’aquests tres mesos, m’ha ajudat a tenir altres punts de vista o enfocaments cap a les diferents activitats, fins i tot per veure si el meu treball i les meves reflexions anaven ben encaminats, sobretot, en aquells moments que m’he pogut sentir més insegur.

Potser, una cosa que he trobat a faltar respecte als blogs, ja que es tracta d’una eina molt potent per compartir idees i opinions, ha estat l’intercanvi d’opinions entre companys i consultors, ja que aquestes podrien haver enriquit els nostres aprenentatges i aportar noves idees o perspectives respecte a l’interculturalidad. En definitiva, que els intercanvis entre els alumnes no s’haguessin limitat de forma exclusiva en el debat.

Si obriré algun blog relacionat amb la meva tasca com a docent, estic segur que sí (i de fet estic en això) ja que he vist totes les possibilitats que ofereix i la veritat és que em sembla un recurs molt interessant per aprofitar i treballar amb l’alumnat del centre.


AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA

Llegint les entrades que he anat escrivint en el blog d’Interculturalitat al llarg d’aquests tres mesos, he de dir que em sento molt content pel treball desenvolupat (independentment de la nota final) ja que considero les propostes realitzades, el treball exercit i les reflexions realitzades dins de l’assignatura han complert amb les expectatives que m’havia marcat al principi. A més a més, ha estat capaç de donar-me una nova perspectiva de l’interculturalitat, anant més enllà de com treballar amb els alumnes nouvinguts o estrangers, i també de la feina que hem de realitzar i la mentalitat que hem d’adoptar, així com el treball amb la resta dels alumnes del centre. Així mateix, ho considero un tema molt important actualment, ja que dins de les nostres aules ja no hi ha fronteres i el fet multicultural és una realitat actual i palpable.

El debat el valoro com una activitat molt positiva ja que crec que ens ha enriquit, o almenys a mi sí, en poder conèixer diferents punts de vista (de vegades, fins i tot antagònics) sobre el mateix tema o material, el que em fa comprendre la complexitat de l’interculturalitat, així com del treball d’anàlisi i reflexió que ha de fer-se davant de qualsevol tipus d’intervenció, tant a nivell de l’alumnat com del professorat. La meva il•lusió actual és apostar per un model més fort d’interculturalitat, encara que també cal entendre que és la realitat de cada centre la que configurarà l’esmentada actuació.

També, a partir de la primera i segona activitat, he pogut comprendre que el conflicte és necessari (i més aprendre a com resoldre’l) per arribar a aconseguir nous assoliments i donar un pas més enllà respecte al fet intercultural, creant una nova mentalitat i un nou llenguatge. A més, amb la segona i tercera activitat, he pogut experimentar (viure’l, no només treballat de forma teòrica) com aprofitar els recursos que ens ofereixen les noves tecnologies per elaborar els nostres propis materials, o aprofitar-ne altres d’existents, i poder crear experiències enriquidores per a l’alumnat i el professorat (coneixement d’altres cultures, valorar l’interculturalitat, resolució de conflictes). Així mateix, he pogut aprendre a analitzar de forma crítica i constructiva diversos materials depenent dels objectius que ens proposem. Sobre les webquest, he de dir que eren un recurs que desconeixia, i que la veritat és que m’ha semblat molt interessant (no només per a aquesta assignatura) i que em pot ser realment útil.

Faig una valoració general molt positiva de l’assignatura ja que els tutors i consultors han estat capaços de fer-mos treballar de forma pràctica multitud d’aspectes teòrics relacionats amb l’interculturalidad, captant la nostra atenció i provocant un canvi d’actitud en nosaltres davant d'aquesta realitat. M’ha agradat pel realisme de les seves propostes, que poden ser traslladades a les nostres realitats educatives o com a futurs psicopedagogs, ja que crec que podrem fer un bon ús de tots ells. També considero positiu la quantitat d’eines, recursos, experiències i materials que hem pogut compartir al llarg d’aquests tres mesos.

Finalment, considero que no hauria de ser una assignatura més pròpia de psicopedagogia, sinó que tots aquells i aquelles que vulguin treballar com a futurs educadors (dins de qualsevol àmbit) haurien de realitzar-la, ja que la realitat actual, ens porta a una exigència de major preparació davant del fet de l’interculturalitat.

No em queda res més que acomiadar-me, agraint totes les vostres aportacions, propostes i opinions, per la riquesa que m’han aportat.

Finalment desitjar-vos que passeu un Feliç Nadal i un Pròsper Any Nou.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada